Brejlovec T 478.3174 od firmy Roco
Na trh se dostala další barevná verze brejlovce od firmy Roco. Tentokrát je to T 478.3174 v unifikovaném celočerveném nátěru. Delší recenzi jsem psal už k T 478.3082, omezím se tedy spíš na fotografie. Tato verze s v detailech liší, některé nedostatky ale přetrvávají, což není překvapivé, ale dá se to vylepšit.
Začnu srovnáním s prvním brejlovcem T 478.3082. Řadové tabulky jsou nyní roztáhnuté na rozměr vylisované tabulky, těžko říct, které řešení je lepší. Masky podvozků obsahují opět pryžokovové sloupky, to je ale detail. Za závěskami to není vidět a dalo by se to odříznout.
Společnou chybou jsou příliš vystouplá madla, nedalo mi to a upravil jsem si je. Madla jsou z drátku a dají se vytáhnout bez větší námahy pinzetou. Po ucvaknutí jsem je nasadil zpátky a v otvorech zajistil kapkou sekundového lepidla. Naznačená madla u dveří tentokrát tolik nebijí do očí, protože předloha modelu je měla z výroby v barvě skříně.
Další stejnou chybou je mezera mezi závěskami, stupačkami a rámem. Není to neopravitelná závada, kastle totiž domáčknout jde, takže uvnitř asi bude něco vadit. V budoucnu se na to podívám, dokud neskončí záruka, nebudu se v modelu rýpat:-)
I u této verze jsou nesprávně masky podvozků, náhon rychloměru má být na druhém podvozku. Prohodit se to dá, ale nezkoušel jsem to. Masky podvozků tentokrát mají potisk. Velmi kladně hodnotím i rozdílné provedení nápisů na rámu i skříni. Odpovídají předloze a danému období.
Zkusil jsem však natřít mezichladič šedou barvou tak jako je to u T 478.3082. Je tvořen třemi díly, které jsou do sebe a do střechy zasunuté, takže se to dá lehce rozebrat. Také výfuky jsem natřel černou barvou. Výfuk od parního generátoru chybí, ale přilepit na jeho místo nějaký rámeček už je to nejmenší.
Problémy s kolísáním rychlosti jsem zatím nezaznamenal, ale také jsem ani jeden model podle návodu výrobce nezajížděl. Jednak nemám na čem, jednak se mi zrovna nezdá půlhodinová jízda v kuse. Jízdní vlastnosti jsou skvělé.
Závěr
Chyby brejlovce jsou dostatečně známé, některé se dají odstranit, jiné nikoliv. Většina chyb však není patrná z běžné pozorovací vzdálenosti při provozu na kolejišti. Naopak vynikající jsou jízdní vlastnosti, tažná síla a výborný odběr proudu. A právě při provozu na kolejišti zapomínám na kritiku. Svému brejlovci jsem např. přidělil vozbu Os vlaku se čtyřmi vozy Bai z leptaného plechu. Jedna “Baika” váží přes 80 gramů, moje rukodělné modely už s těmito vozy mají ve stoupání problémy. Tento brejlovec si však s nimi hravě poradí.
Petr Smutek
13 června, 2011 v 13:45
Dobrý den,
chtěl bych se jen zeptat, zda je čitelný popisek s názvem depa ve kterém by model/vzor deponován?
Děkuji
M. Beneš
13 června, 2011 v 14:11
Dobrý den, na bocích pod řadovými tabulkami jsou dobře čitelné nápisy SEVEROZÁPADNÍ DRÁHA a pod tím DEPO LIBEREC
28 dubna, 2014 v 21:10
Chtěl bych si koupit T478.3 od firmy Kuehn a nevím jestli je to ten zadní zelený ? Jaký má zvuk – při koupi tohoto setu pro ozvučení
http://www.sportsarka.cz/sportsarka/eshop/14-1-VLACKY-Modellbahn/0/5/4225-Set-k-ozvuceni-T478-3-750-753
Dík Milan
28 dubna, 2014 v 21:23
Vzhledem k tomu, že článek je o brejlovcích Roco, jsou na fotkách brejlovci Roco:-)
Set pro ozvučení brejlovců Kuehn je z dílny JBR digital, jsou tam moje zvuky 753 verze 1.1