M 296.1 od MTB, světla, zvuk
Model hydry v H0 byl snad ještě víc očekávaný než krokodýl v TT. Soudím tedy podle stále se opakujících dotazů kolem ozvučení. Tiskovou mluvčí nemám, musel jsem tak napsat aspoň tento článek, abych nemusel neustále odpovídat na e-maily.
Nemůžu mít vyladěný zvukový projekt pro model, který ještě nebyl ani vyroben. V mnoha článcích píšu, že nejdu cestou prodejců a výrobců, kteří nahrají cokoliv do čehokoliv. Každý projekt se snažím vyladit na míru. Jde o nastavení modelové rychlosti a rozjezdů, které odpovídají zvukům. A v rámci možností i nastavení světel. M 296.1 jsem měl až teprve teď na pár dní k ozvučení, zde jsou moje postřehy
Dle vyjádření výrobce je místo pro reproduktor v nádrži. Výlisek nádrže je kvůli tomu v sáčku s doplňky. To je sice hezké, ale do nádrže žádný reproduktor vejít nemůže. Kolikrát už se o tom psalo nejen u modelů MTB, že reproduktor musí mít ozvučnici.
Jsou tak dvě možnosti, reproduktor zahloubit do rámu jako u 851 v TT frézováním díry a nebo ho bez násilí umístit mezi přepážky nástupního oddílu.
Horší problém nastal s dekodéry. Objevily se nějaké jiné MX645P22, které se liší kromě barvy dvou kondenzátorů zejména o fous kratšími piny. Konektory v modelech MTB jsou pod deskou, v tomto modelu dekodér vůbec nedrží.
Po různém laborování a radě kolegy nezbylo než odstranit velmi opatrně plast kolem pinů. Drží to dost pevně. Pak dekodér v modelů drží spolehlivě. Doporučuji ovšem nalepit pod něj na desku kus pásky kvůli izolaci
Ozvučený model
Osvětlení
Světla jsem nastavil následovně
F0 – poziční dle směru
F1 – koncová dle směru
F2 – dálková dle směru
F3 – poziční na obou čelech spolu s poloviční rychlostí
F5 – interiér a při stání spolu se stanovišti strojvedoucího dle směru.
Pozice zvukového projektu už jsou obsazené, stanovišťě jsem musel vyřešit jedině kompromisem. Svítí pouze při stání spolu s interiérem. Rozjezdem zhasne, po zastavení se rožne. Je to vidět na videu dole.
Článek o zvukových projektech s ukázkami je tady
Jízdní vlastnosti a možnosti světel jsou perfektní. Bohužel o tvarové věrnosti se to říct nedá. Zvlášť po předchozí recenzi “štádlera” od Kuehna se jen velmi těžko hledají slova. Recenzi proto žádnou psát nebudu a dám sem jen pár fotek s jinými modely pro srovnání. 853 z leptané stavebnice od Modely-mašinek mi přijde tvarově nejvěrnější. Správný tvar střechy i vyklenutí čel. Škoda, že není i v HO. Odlitek 854 má oproti MTB lepší asi jen střechu, čela jsou plochá.
Středové okno je ve skutečnosti taky oblé a ne málo
Zvláštní, že někteří 3D modeláři ten tvar trefili lépe už před 15 lety bez dnešních technologií. Ale to už je taky ohraná písnička.
Ostatní proto nechávám bez komentáře a nechám nějaké hodnocení na hánulkářích.
Za zmínku stojí spodek modelu, je proveden do detailů
Video
Petr Smutek
22 listopadu, 2017 v 20:52
Zdravím Vás, Petře, díky za stručnou ale o to výstižnější obrazovou recenzi. My, co máme tyhle motoráky napozorované už od mládí, jsme to viděli hned, ale z vašich obrázků už to snad bude jasné všem. Přece nejde o to firmu MTB za každou cenu shazovat, ale tohle se jim prostě nepovedlo. Je to velká škoda, když si dokázali poradit s jinými technickými parametry v konstrukci modelu ….
Už se těším na jaro příštího roku, kdy Vás budu moci poprosit o ozvučení H0-modelu M262.0, ukázku zvukového projektu už jsem si u Vás spustil, pěkné jako vždy ….. Budete si moci projekt na modelu doladit, nebudu totiž sám, kdo jej bude chtít ozvučit, více zatím neprozradím …..
S pozdravem Václav
19 prosince, 2018 v 19:46
Pozdravujém Vás mám ten model ak by sa dalo nahrať zvuk na dekoder tejto krásky vie niekto to spraviť aby bola komplet srdcom na kolajisku ???
19 prosince, 2018 v 20:20
Viz e-mail
14 prosince, 2019 v 08:22
Dobrý den ,
nemáte někdo informaci , jestli výrobci odlitků či dokonce třeba MTB neplánují výrobu odlitku jakéhosi
střešního nástavce , aby střecha odpovídala proporcioálně originálu. Dolepit střechu, zatmelit,zaleštit a přestříknout ( jedná se jen o střechu bez žádného složitého maskování )by zvládlo mnoho modelářů a
tím by se projej jistě o mnoho zvednul.
14 prosince, 2019 v 18:56
Dobrý den,
takové řešení si nedokážu ani představit, jak byste tam řešil tvar a umístění čelních reflektorů? To už by bylo jednodušší tu střechu komplet odříznout a na to napasovat nějaký odlitek střechy na míru…
MTB už vůbec nepotřebuje řešit něco co jim zvedne náklady, i tak prodají vše co vyrobí. Jen doufám, že tuto tvarově zmršenou kastli v budoucnu se stejnými chybami nezmenší do TT a N.