Koncem léta přišly na trh poslední verze brejlovců od firmy Roco, tentokrát byl jejich příchod zastíněn prvními brejlovci od firmy MTB, takže jediné fotky na internetu jsou asi až v této recenzi.
Obě varianty byly dostupné v jeden měsíc, jsou to 753 193-2 v unifikovaném nátěru z roku 1988 a 750 236-2.
Nebudu už zmiňovat úpravu madel a jiné věci popsané v předchozích recenzích. Z nedostatků Roco překvapivě odranilo aspoň jeden, náhon rychloměru už je na správném podvozku.
Protože fotografií lokomotiv 753 a 750 je více než dost, napadlo mě hned podle nich oba modely přeznačit na některé místní, které mi jezdily pod okny.
Model 753 193-2 má odstíny barev dle norem, oproti své předloze je však tmavší a neskutečně čistý. Ze všech možných fotografií jsem našel jen asi dva stroje, které čistotou a odstíny odpovídaly, ale byly to bezzávěskové 750, tak jsem nakonec číslo ponechal a sáhl k patině.
Fotografie skutečné lokomotivy: Ladislav Kroul, http://www.cztrain.com
Druhou lokomotivou je 750 236-6
Tady je však evidentní, že model vychází z T 478.3082 jen s minimálními rozdíly. Nápisy a potisk sice odpovídají předloze, ale model má závěsky, nárazníky s malými talíři a další nesrovnalosti. Rozhodl jsem se tedy pro úpravu na jednu ze dvou bývalých místních krásek, 750 257-8.
Nejprve jsem model rozebral a odřízl závěsky. Přebytečné gumokovové sloupky na maskách podvozků mi u této verze přišly vhod. Původní nárazníky jsem vyjmul a přilepil nové z polyuretanových odlitků. Před tím jsem ještě do otvorů zasunul imitace brzdových hadic. Dalším detailem je žebřík na střechu. Jeho celé vybrání bylo u 750 257, resp. asi u všech 750 s tímto nátěrem, zelené i pod okny. Kryt nebyl nahoře, ale uprostřed, to se dá napravit snadno, je zasunutý do otvorů pro madlo, takže se dá se spodním madlem prohodit. Tabulky, označení depa a zelené kříže lékárničky jsem si nakreslil a nechal vytisknout jako vodový obtisk. Madla u dveří, stupačky a spodní hranu pluhu jsem natřel barvou. Loga ČD na bocích byla natisknutá s bílým podkladem, nevím proč, 236 na žádné z desítek dostupných fotek nic takového neměla. Nalepil jsem na to tabulku s logem. Na závěr přišla jemná patina pigmenty od Agamy, zafixoval jsem to bezbarvým lakem. Pak jsem ještě nalepil imitaci topné spojky, v rámu pro ni chybí otvor.
Závěr
Tyto dvě verze budou zřejmě na dlouho posledními brejlovci od firmy Roco. Teď je na tahu Kuehn a MTB. Na nějakou srovnávací recenzi je ještě brzo, nicméně v nějakém pomyslném žebříčku u mě brejlovci Roco skončili na druhém místě.
Petr Smutek


komentáře (6) k “Brejlovci 753 193-2 a 750 236-2 Roco TT”
Dobrý den.
Vaše úpravy na modelech se mi moc líbí a chtěl bych se vás zeptat na to,jak bych co nejšetrněji odstranil logo ČD z čela lokomotivy 753 193 od Roca.Bojím se do toho zasáhnout.Děkuji moc za každou radu i odpověď. S pozdravem L.Hemiš.
Dobrý den,
u brejlovce 750 236-2 jsem některé nápisy odstranil opatrným seškrábnutím nožem. U velkého nápisu bych už se tohoto postupu obával, někdo na diskuzním fóru K-reportu doporučoval umýt loga nějakou vodičku, tuším Sidoluxem. A psal jak. Není to tak dávno, zkuste projít archiv, byla to lokomotiva 372 upravená na ČSD. Vlákno se jmenuje “Modely v měřítku TT a menším”. S pozdravem Petr Smutek
Moc děkuju za rady.Nějak s tím naložím,ale bát se stejně budu.Přeji hodně radosti z modelů našich strojů.L.Hemiš.
Nemáte náhodou možnost vyrobit (či poskytnout kontakt na někoho, kdo by mohl dodat) nárazník od 753 193-2 v měřítku TT od Roca? Klukům se ho podařilo poškodit a dle dodavatele ND na kterého jsem se obrátil ho již nemá ani výrobce. Netrvám na správné barevné kombinaci, ale bez tohoto funkčního dílu mi spřáhlo způsobuje vykolejení a proto jsem ho musel na jedné straně demontovat.
Děkuji.
Ach jo. Samozřejmě jsem chtěl napsat pluh a ne nárazník.
Nárazníky se sehnat dají, ale spíš po burzách. Nějaké vyrábí firma SDV. Pluh pro model Roco ovšem těžko někdo jiný vyrobí než Roco. Ale u každého modelu jsou přece ještě dva plné. Tak zkusit upravit tyto.