M 296.1 od MTB, světla, zvuk

Model hydry v H0 byl snad ještě víc očekávaný než krokodýl v TT. Soudím tedy podle stále se opakujících dotazů kolem ozvučení. Tiskovou mluvčí nemám, musel jsem tak napsat aspoň tento článek, abych nemusel neustále odpovídat na e-maily.

 

 

Nemůžu mít vyladěný zvukový projekt pro model, který ještě nebyl ani vyroben. V mnoha článcích píšu, že nejdu cestou prodejců a výrobců, kteří nahrají cokoliv do čehokoliv. Každý projekt se snažím vyladit na míru. Jde o nastavení modelové rychlosti a rozjezdů, které odpovídají zvukům. A v rámci možností i nastavení světel. M 296.1 jsem měl až teprve teď na pár dní k ozvučení, zde jsou moje postřehy

Dle vyjádření výrobce je místo pro reproduktor v nádrži. Výlisek nádrže je kvůli tomu v sáčku s doplňky. To je sice hezké, ale do nádrže žádný reproduktor vejít nemůže. Kolikrát už se o tom psalo nejen u modelů MTB, že reproduktor musí mít ozvučnici.

Jsou tak dvě možnosti, reproduktor zahloubit do rámu jako u 851 v TT frézováním díry a nebo ho bez násilí umístit mezi přepážky nástupního oddílu.

 

Horší problém nastal s dekodéry. Objevily se nějaké jiné MX645P22, které se liší kromě barvy dvou kondenzátorů zejména o fous kratšími piny. Konektory v modelech MTB jsou pod deskou, v tomto modelu dekodér vůbec nedrží.

 

Po různém laborování a radě kolegy nezbylo než odstranit velmi opatrně plast kolem pinů. Drží to dost pevně. Pak dekodér v modelů drží spolehlivě. Doporučuji ovšem nalepit pod něj na desku kus pásky kvůli izolaci

 

Ozvučený model

 

 

Osvětlení

Světla jsem nastavil následovně

F0 – poziční dle směru

F1 – koncová dle směru

F2 – dálková dle směru

F3 – poziční na obou čelech spolu s poloviční rychlostí

F5 – interiér a při stání spolu se stanovišti strojvedoucího dle směru.

Pozice zvukového projektu už jsou obsazené, stanovišťě jsem musel vyřešit jedině kompromisem. Svítí pouze při stání spolu s interiérem. Rozjezdem zhasne, po zastavení se rožne. Je to vidět na videu dole.

Článek o zvukových projektech s ukázkami je tady

 

Jízdní vlastnosti a možnosti světel jsou perfektní. Bohužel o tvarové věrnosti se to říct nedá. Zvlášť po předchozí recenzi “štádlera” od Kuehna se jen velmi těžko hledají slova. Recenzi proto žádnou psát nebudu a dám sem jen pár fotek s jinými modely pro srovnání. 853 z leptané stavebnice od Modely-mašinek mi přijde tvarově nejvěrnější. Správný tvar střechy i vyklenutí čel. Škoda, že není i v HO. Odlitek 854 má oproti MTB lepší asi jen střechu, čela jsou plochá.

Středové okno je ve skutečnosti taky oblé a ne málo

Zvláštní, že někteří 3D modeláři ten tvar trefili lépe už před 15 lety bez dnešních technologií. Ale to už je taky ohraná písnička.

 

Ostatní proto nechávám bez komentáře a nechám nějaké hodnocení na hánulkářích.

 

Za zmínku stojí spodek modelu,  je proveden do detailů

 

Video


 

Petr Smutek

komentáře (5) k “M 296.1 od MTB, světla, zvuk

  1. Zdravím Vás, Petře, díky za stručnou ale o to výstižnější obrazovou recenzi. My, co máme tyhle motoráky napozorované už od mládí, jsme to viděli hned, ale z vašich obrázků už to snad bude jasné všem. Přece nejde o to firmu MTB za každou cenu shazovat, ale tohle se jim prostě nepovedlo. Je to velká škoda, když si dokázali poradit s jinými technickými parametry v konstrukci modelu ….
    Už se těším na jaro příštího roku, kdy Vás budu moci poprosit o ozvučení H0-modelu M262.0, ukázku zvukového projektu už jsem si u Vás spustil, pěkné jako vždy ….. Budete si moci projekt na modelu doladit, nebudu totiž sám, kdo jej bude chtít ozvučit, více zatím neprozradím …..

    S pozdravem Václav

  2. Pozdravujém Vás mám ten model ak by sa dalo nahrať zvuk na dekoder tejto krásky vie niekto to spraviť aby bola komplet srdcom na kolajisku ???

  3. Dobrý den ,

    nemáte někdo informaci , jestli výrobci odlitků či dokonce třeba MTB neplánují výrobu odlitku jakéhosi
    střešního nástavce , aby střecha odpovídala proporcioálně originálu. Dolepit střechu, zatmelit,zaleštit a přestříknout ( jedná se jen o střechu bez žádného složitého maskování )by zvládlo mnoho modelářů a
    tím by se projej jistě o mnoho zvednul.

  4. Dobrý den,

    takové řešení si nedokážu ani představit, jak byste tam řešil tvar a umístění čelních reflektorů? To už by bylo jednodušší tu střechu komplet odříznout a na to napasovat nějaký odlitek střechy na míru…
    MTB už vůbec nepotřebuje řešit něco co jim zvedne náklady, i tak prodají vše co vyrobí. Jen doufám, že tuto tvarově zmršenou kastli v budoucnu se stejnými chybami nezmenší do TT a N.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *