Zvukové projekty 754

Aktualizace: 30. 10. 2025
Určeno pro dekodéry ZIMO
Ladění pro: MTB, Roco, Kühn
Velikost: TT, H0
Počet zvukových verzí: 7

Pár slov o řadě 754
Wikipedie
atlas lokomotiv
prototypy.cz

Zvuky brejlovců 754 se od řady 753/750 v mnoha věcech liší. Motor je v zesílené verzi, jeho zvuk je dunivější. Také zvuk turbodmychadel je mnohem výraznější. Charakteristické jsou pak zvuky houkaček a píšťal, které jsou ovládané elektricky. Jejich zvuk je proto jednolitý a na konci useknutý.

Informace o projektech

Po mnoha letech vývoje se představené verze 15 (MX) a 17 (MS) dají označit jako finální. Aktualizace se budou týkat jen drobných vylepšení nebo oprav nalezených chyb.

Projekt je v několika zvukových variantách a několika verzích

MX dekodér, verze 15

Zcela základní projekt.  Oproti verzi MS 17 chybí ruchy tratí a broušení okolků.

MS dekodér, verze 17

Standardní projekt. Obsahuje veškerá vylepšení vývoje mých projektů. Kromě obvyklých funkcí je zde možnost volby staničních hlášení

MS dekodér, verze 20

Dynamický projekt. Zvuky se přizpůsobují aktuální rozjezdové křivce dle zvoleného režimu vlaku.

Tato varianta je k dispozici pouze na objednávku přímo u jacek-modely.

podrobné popisy funkcí a nastavení

 
Kódové projekty

Zvukové ukázky

754.054


754.065


754.068


754.075


754.076 verze 1

běžná zátěž / bez zátěže


754.076 verze 2

plná zátěž / běžná zátěž


754.080

 

Video

doplnit

Petr Smutek

komentáře (20) k “Zvukové projekty 754

  1. Dobrý den!
    Vaše zvuk brejlovců je moc dobrý a moc lepši než zvuk od firmy ESU. Prodáte take zvukové decoderi s
    amplionem se zvukem řady 754 ve velikosti H0 a jaka je cena?
    S pozdravem
    Wolfgang Mahler

    Když mate zájem o lokomotive NOHAB, podivate si internetovou stranu http://www.nohab-gm.de

  2. Dobry den, chtel bych do analogového Brejlovce HO 754 instalovat ozvučení. Můžete mě napsat cenu nahraní zvuku i případně dodaní celého dekodéru.

    Petr

  3. Prosím také o informaci k digitalizaci a ozvučení analogového brejlovce 754 (ROCO 62916 Najbrt) a analogové parní loko ČSD 437 (Fleischmann 415901) předpokládám ovládání multimaus ROCO

  4. Dobrý den,
    chtěl jsem se zeptat kolik by stálo přehrání dvou dekodérů na zvuky 750 a 754.
    Děkuji

    Hlavatý

  5. Dobrý den,
    chtěl jsem se zeptat kolik by stálo přehrání dvou dekodérů na zvuky 750 a 754. Mám ESU v lokomotivách roco.

    Děkuji
    Hlavatý

  6. Der Sound is der Hammer 😉 Hätte Interesse an Sound BR 754 028 , ist da eventuell was zu machen ? Gruß aus Dresden 🙂

  7. Dobry den!

    objednal som si u vasnahranie zvuku do dekoderov ZIMO prostrednictvom fy. IT vlaky.cz.
    s nahravkami som velmi spokojny akurat u SERGEJA pri brzdeni je velmi slabo pocut brzdenie a to charakteristicke trenie brzdovych spalkou.
    viete mi napisat cim to je a ci sa da s tym nieco urobit doma alebo je to tak spracovane v projekte zvuku.
    ide o netlmeneho SERGEJA!

    dakujem a pozdravujem!

  8. Dobrý den,

    nejedná se o chybu. Hlasitostí jednotlivých zvuků se nedá zavděčit všem, každý chce nějaký zvuk víc nahlas nebo potichu. Do dekodérů jsou nahrány stejné zvukové projekty, jejichž ukázky jsou na těchto stránkách.
    Hlasitost jednotlivých zvuků se dá nastavit programováním vysokých CV, od 500 výše. Manuál je ke stažení na stránkách Zimo, neznám tato CV zpaměti.

  9. Dobrý den,

    mohl bych požádat o nahrání zvuků do 754- 4.verze? S pozdravem, František P. a děkuji

  10. Nové zvukové projekty – super, ale u obou mi jaksi chybí pištění turba při maximálních otáčkách. Je to záměrně, nebo se jedná o chybu?

  11. K:
    Při tvorbě zvukového projektu z autentických nahrávek si člověk nemůže vymýšlet to co na nahrávce není. Je nesmysl mluvit o chybě, že tento konkrétní stroj pískal odlišně než jiný stroj… Cílem je vytvořit zvuky modelu, které budou na poslech pokud možno zcela stejné jako nahrávka. Nejedná se o nějakou skládanku všeho možného jako u továrních projektů. Proto tvořím tolik verzí, každá mašina je originál.
    U předcházející verzí projektů 1, 2, 4 pro změnu turbo na nahrávce není vůbec a zvuk pískání je dosazen jako samostatný zvuk s možnostmi nastavení pomocí celé sady CV. Otáčky turbodmychadla jsou závislé na proudu výfukových plynů, tzn. při zátěži píská hodně, bez zátěže skoro vůbec.

  12. O tomto vím a cením si autentičnosti zvukových projektů. Jen mne překvapilo, že při náběhu turbo piští velmi hlasitě a pak najednou na plném výkonu (tam by právě mělo být výfukových plynů vcelku dost) úplně ztichne (u projektů 754.075 a 076). Na brejlovcích sice nedělám, ale uchem je občas vnímám a zmizení pištění jsem si nevšiml.
    Na druhou stranu, dunění u 076 je parádní a je škoda že reproduktory nemohou přenést hlubší tóny..

  13. Ano, v určitých otáčkách to najednou zcela zanikne na všech záznamech, které jsem natočil. Jedině stvořit ještě jednu verzi a doplnit to tam uměle, ale otázka je jestli by to vůbec šlo. Musel bych přesně trefit frekvenci a zvuky nějak prolnout. A nebo počkat na další příležitost, ale pravděpodobnost takových nahrávek je skoro rovna výhře v loterii.
    V každém případě reproduktor v modelu to zdaleka nepřehraje tak jak zní ukázka.

  14. Dobrý den Petře,
    máte můj obdiv. Mašinek s nahranými zvuky od Vás mám přes pana Valtra z mašinky.cz už několik
    a těmhle novým verzím zvuků Brejlovců prostě nemůžu odolat. Ty moje 2, co mají ještě tovární
    zvuky od Roca, půjdou postupně na upgrade – už jsem si objednal nové MS dekodéry, aby to hrálo co nejlépe – to video s 2 Bertami (jedna s MX a druhá s MS dekodérem) mě naprosto přesvědčilo.
    Bude skvělé, když každý ten Brejlovec bude mít “svůj” zvuk.

    Máte můj obdiv,
    J.A.

  15. DObrý den
    Jak hodně se liší zvuk 750 mam v loko MTB a chtěl bych ho použít v T478.4 nebo je to nějak hodně rozdíl ve zvucích, pokud ano dalo by se domluvit přehrání zvuku?

  16. Dobrý den,

    všechno máte podrobně popsáno v tomto článku a článku o zvucích 754. Ve zkratce jiné houkačky a výraznější zvuk motoru a některé jiné zvuky. Ale v zásadě je to zvukově skoro totéž.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *